marlus logo

Štúrová 155

Nitra

1. Čo je potrebné pre inštaláciu výdajníka vody?

Pre inštaláciu výdajníka vody je potrebná prípojka studenej vody. Najčastejšie je to z kuchynskej batérie, alebo z rozvodov, ktoré si pripravíme sami na mieste kde sa dohodneme s klientom . Na pripojenie je najlepší ventil ½“ , alebo 3/8“. Výdajník vody má pripojovaciu hadičku o priemere 6 mm. K prevádzke je potrebné ešte pripojenie na el. sieť.

 

2. Je horúca voda dostatočne horúca na kávu?

Výdajník vody ohrieva vodu na približne na 85°C. To je optimálna teplota pre prípravu instantných nápojov.  Avšak nie je nič jednoduchšie, ako si to všetko vyskúšať. Preto využite výpožičku ktoréhokoľvek vydajníka vody AQUATOR na dva týždne zadarmo a sami sa presvedčte ako to funguje. Otestujte pitný režim bez barelov.

 

3. Prečo je treba výdajník vody dezinfikovať?

Voda, ktorú získavate je prefiltrovaná. Čo zostáva sú aj baktérie s ktorými žijeme v symbióze. Títo naši malí kolegovia majú tendenciu sa zachytávať vo vodných cestách . Pokiaľ by sa im ponechalo príliš slobody, ich množstvo by presiahlo únosný limit a mohli by nám spôsobiť menšie zdravotné nepríjemnosti. Ale žiadny strach! Je veľmi jednoduché tomu zabrániť. Stačí dodržiavať pravidelný servis a sanitáciu výdajníka vody. Termíny za Vás sledujeme my a pracovný úkon prevádzame na vysoko profesionálnej úrovni.

 

4. Má výdajník vody nejakú filtráciu?

Výdajník vody vieme dodať s filtráciou podľa potreby zákazníka. Najčastejšie sú to mechanické filtre s účinnosťou až 1 mikrosiemens, potom uhlíkové filtre na eliminovanie chlóru a chémie vo vode. Často klienti žiadajú aj osmotickú filtráciu , poprípade UV lampu.

 

5. Ako často je potrebné vymieňať filtračné vložky vo výdajníku vody?

Vo výdajníkoch vody používame uhlíkové filtračné vložky, ktoré redukujú z vody chlór, nežiaduce aromatické látky a iné organické kontaminanty čím výrazne zlepšujeme chuť pitnej vody. Tieto filtre majú svoju absorpčnú schopnosť 6 mesiacov, preto aj servis a dezinfekcia výdajníky vody prebieha minimálne v týchto šesťmesačných intervaloch.

 

6. Prečo neponúkate výdajník vody iba na izbovú a studenú vodu? Ohrev nepotrebujem.

Rozdiel medzi nákupnou cenou výdajníka vody, ktorý ohrieva a neohrieva je minimálny, takže by sa v predajnej cene prejavil iba nepatrne. Nami dodávané výdajníky vody  majú tú veľkú výhodu, že si na nich môžete jednoducho nastaviť ohrev príslušným ovládačom a z červeného kohútika Vám tak bude vytekať iba voda izbovej teploty. Rovnako to funguje aj pri chladenej vode. Ak v zime nechcete piť vychladenú vodu, jednoducho chladenie prestavíte.

 

7. Poraďte, ako mám odhadnúť počet odoberaných výdajníkov vody AQUATOR?

Uvážte počet kolegov, ktorí budú výdajník vody užívať. Počítajte s miernou rezervou vody (rôzna podľa ročnej doby), ale nezabudnite pritom na odporučenie: jeden výdajník vody AQUATOR je maximálne pre 30 členný kolektív. A nebudete mať pritom žiadne obmedzenia v spotrebe vody.

 

8. Ako dlho trvá inštalácia výdajníka vody?

Inštalácia výdajníka vody priemerne zaberá asi 30 min. To v prípade, keď nie sú žiadne obmedzenia s prívodom vody a elektriky.

 

9. V čom spočíva pravidelný servis výdajníka vody?

Vo výmene filtrov, v kompletnej dezinfekcii výdajníka vody vrátane odkvapkávajúcej misky, dezinfekcie výdajného priestoru a trysiek, vyluxovania prachu z mriežky chladenia, kontrole elektroniky a kompresoru.

 

10. Ako je často potrebný servis výdajníka?

Počet servisov je veľmi závislí na umiestnení výdajníka vody. Či je to výroba, alebo kancelária a tiež na kvalite vody. Máme výdajníky v strojárskej výrobe, kde máme servis každé 3 mesiace. Ale máme aj výdajníky v kanceláriách kde je servis 1 x za 5 mesiacov. Ale minimálne 2 x ročne. V tedy sa neia komplet všetky filtračné vložky, sanitácia, dezinfekcia výdajníka, povrchové čistenie, tlaková skúška, odvápnenie zásobníka teplej vody ak je treba. termíny servisných úkonov a presne čo treba robiť evidujeme v špeciálnom programe, ktorý nám presne napovie kedya aký máme vykonať servis výdajníka vody.

 

11. Akú má životnosť výdajník vody?

Tak to je veľmi závislé kde je výdajník umiestnený v akom pracovnom prostredí. Máme ich vo výrobných firmách a tri roky sú úspech v životnosti. Ale máme výdajníky vody v kanceláriách kde sú už 8 rokov a sú ako nové a fungujú bez poruchy. Samozrejme je to tiež závislé na pravidelných servisoch a výmenách filtračných vložiek.

 

12. Akú sú najčastejšie poruchy výdajníkov vody?

Najčastejšie nám volajú klienti, čo majú nový výdajník, že ich vytápame. Najčastejšie to nie je porucha, ale je potrebné vyliať misku kde odkvapkáva voda. Ale klienti si v krátkom čase zvyknú, že to treba vylievať, alebo im vieme prirobiť na misku vývod do bandasky, ktorá je potom položená vedľa výdajníka. Potom sa vyskytuje poškodená riadiaca jednotka / panel / kde sa ovláda chladenie a ohrev vody. Klienti to často zapínajú a vypínajú čo nie je potrebné a tým poškodia elektronickú dosku na ovládanie teploty. Inak sú výdajníky vody veľmi spoľahlivé čo vidíme vo firmách kde sú výdajníky 8 rokov a fungujú dobre.

 

13. Môže mať výdajník aj ochranu pred vytopením?

Ochranu pred vytopením, má už každý výdajník vody v štandardnej výbave. Aqua Stop je na spodku výdajníka a v prípade poruchy zastaví prívod vody.

 

14. Stretli ste sa aj s niečím mimoriadnym?

No práve v prevádzkach výrobných sa nám stalo, že si pracovníci umývali ruky v teplej vode, alebo si tam umývali riad, poháre po tureckej káve. Občas máme prehryzené káble myšami, alebo po dovolenke vo firme zistia, že výdajník zamrzol.

Obhliadka Zadarmo