Pri niečom tak jednoduchom ako je pitná voda koluje veľa mýtov o možných výhodách a možných škodách.

Naučte sa odlíšiť mýty od faktov o vode.

 

1. Pitná voda napomáha vyplavovaniu toxínov z tela

Fakt.

Aj keď voda nie je nevyhnutná na neutralizovanie jedov, obličky vodu používajú na to aby sa zbavili niektorých odpadov z tela. Ak nebudete piť dostatok vody, vaše obličky nebudú mať dostatok tekutín potrebných k riadnej funkcii obličiek.

V prípade, že telo nemá dostatok vody, potom metabolické odpady nebudú odstránené tak efektívne ako by mali.

V podstate bude telo zadržiavať toxíny miesto toho aby sa ich zbavilo a vyhnalo von z organizmu ako je požadované pre riadne fungovanie organizmu.

 

2. Pitná voda môže pomôcť udržať vašu pokožku vlhkú

Mýtus.

Aj keď sa hovorí, že ak sme dobre hydratovaný máme peknú mladícku a vibrujúcu pokožku. Tak skutočnosť je taká, že množstvo vody čo vypijeme má málo čo dočinenia s tým ako vyzerá vaša pleť.

Aj keď by ste boli silne dehydrovaný, ani pitie veľkého množstva vody nezabráni suchej pokožke. V podstate úroveň vlhkosti pokožky nie je určená vnútornými faktormi hydratácie tela.

Miesto toho vonkajšie faktory, ako je čistenie pleti, stav životného prostredia, počet mazových žliaz a fungovanie týchto žliaz ovplyvňuje aká je pokožka vlhká alebo suchá.

 

3. Pitná voda vám pomôže schudnúť

Fakt. 

Pitná voda sama o sebe nevyvolá stratu hmotnosti, ale môže pomôcť v tomto procese. Pitím vody dokážete znížiť počet prijatých kalórií a to tým, že sa budete cítiť plnšie a tým znížite príjem ďalších kalórií.

Tým budete jesť menej pri každom jedle. Studená voda môže dokonca zvýšiť rýchlosť metabolizmu.

 

4. Žltá moč je známkou dehydratácie

Mýtus. 

Môže to byť, ale nie vždy je žltá moč dôvodom k poplachu. Tmavožltá moč môže byť známkou dehydratácie.

Obličky filtrujú odpadové produkty absorbujú vodu a ďalšie užitočné látky z krvi a tým sa ovplyvňuje koncentrácia a produkcia moču. Dehydratácia vedie k zvýšenej koncentrácii moču a moč sa stáva tmavo žltá.

V ideálnom prípade by mala byť moč slamovo žltá. Ale aj ďalšie faktory môžu ovplyvniť farbu moču a to je užívanie doplnkov výživy.

 

5. Pre vysoké športové výkony a byť na vysokej úrovni v atletike je potrebné piť športové nápoje a nie vodu

Mýtus. 

Športové nápoje môžu mať super reklamné kampane, ale voda je naozaj všetko, čo potrebujete dostať do tela ako tekutinu pre potreby vysokého športového úsilia a výkonu.

Najmä voda je najdôležitejšia pre všetky druhy športovcov a všetky vekové kategórie, pretože je jedným z najdôležitejších činiteľov v tele pri transportovaní živín a energie. Ako aj odvodu tepla počas cvičenia.

Športový nápoj môže síce chutiť lepšie, ale nie je nevyhnutný pre hydratáciu a je zbytočne drahý.

 

6. Pitie veľkého množstva vody škodí

Fakt. 

Ľudia s určitými zdravotnými problémami môžu byť vystavení riziku komplikácií, ak pijú príliš veľa vody

Pri ľuďoch s niektorými srdcovými chorobami alebo tí čo majú opuch dolných končatín je potrebné, aby sa zabránilo prebytočnej vode v organizme. To isté platí ak má niekto problémy s obličkami, najmä ak ste prekonali transplantáciu, poraďte sa so svojím lekárom skôr, ako zvýšite svoj ​​príjem tekutín.

Tiež by ste nemali piť príliš veľa vody pri jedle, pretože oslabujete svoje žalúdočné kyseliny a môžete si spôsobiť zažívacie ťažkosti.

 

7. Opakované používanie plastových fliaš na vodu je škodlivé

Skutočnosť. 

Plastové fľaše môžu predstavovať niekoľko rizík pre ľudí, ktorí opakovane používajú lacné plastové fľaše a znova a znova ich dopĺňajú vodou.

Tieto fľaše môžu vylúhovať chemikálie do vašej vody po niekoľkých použitiach. Fľaša, pokiaľ nie je správne očistená, môže tiež obsahovať baktérie z úst.

 

Mám otázku ohľadom vody

5 1 1 1 1 1 Hodnotenie 5.00